Showing posts with label My Life My Story. Show all posts
Showing posts with label My Life My Story. Show all posts

5.3.17

Al Fatihah Ayah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kawan blogger semua

Setelah sekian lamanya blog ini berhabuk tahap berpuluh inci dah haha. Last post pown pasal anak sulung aku yang sekarang dah berumur dua tahun lebih dah. Betapa cepatnya masa berlalu sekarang nie.

Last post pasal Fina masa dia berumur lima bulan. Almost setahun setengah tak post langsung kat blog nie. Kesian dekat blog, kalau dia ada perasaan mesti nagis lah dia sebab tak hiraukan langsung kan. But not to worry. Now I'm back !

Pada tanggal 19 Mei 2016, perginya seorang insan yang sangat bermakna bagi aku. Iaitu ayah aku Sukri bin Yaacob yang meninggal kerana kegagalan jantung untuk berfungsi. Ayah dah lama sakit sejak tahun 2012 lagi tapi tak teruk sangat. Tak teruk pown ayah tapi selalu masuk hospital. Selalu sangat ditahan wad.

Kalau ayah masuk hospital dia mesti tak nak anak-anak dia tahu yang dia masuk hospital. Dia tak nak anak-anak dia risaukan dia. Tapi bila dia rindukan anak-anak dia, last-last sekali dia jugak yang bagi tahu sendiri yang dia sakit dan ada di hospital.

Tapi masa pindah rumah sewa baru pada bulan empat tahun 2016, dia dah start sakit teruk masa tu. Masa tu Fina selalu ada dengan dia, mana-mana pown dia pergi dia akan bawak cucu sulung kesayangan dia. Masa tu Fina jelah cucu dia. ShaSha masa tu tengah mengandung lagi.

Makin lama makin teruk ayah sakit. Ayah batuk malam. Ayah sesak nafas. Malam dia susah tidur. Betapa seksa nya dia sebelum dia dijemput Ilahi. Dah lama masa tu aku ngan ayah tak berapa baik hanya sebabkan maggi jek. Kenapa mesti aku gaduh ngan ayah masa tu :'(.

Lepas tu mama dan ayah pown nak balik kampung sebab masa tu ayah betol-betol dah tak boleh nak bawak teksi. Dia sakit teruk sangat. Kalau pergi mana-mana dia duduk ngan Fina dalam kereta duduk belakang. Mama yang drive. Dia terbaring jer kat belakang.

Sebulan ayah kat kampung, nenek pown ade jugak jaga anak sulung dia. Ayah masa tu sakit teruk batuk berdarah, sesak nafas masa malam-malam. Nak tidur malam pown susah. Ayah asyik terjaga malam dia jadi penat sebab tak cukup tidur.

Aku sendiri pown tak sangka yang ayah akan pergi. Tapi aku sempat pulang ke kampung sebab mama kata ayah dah sakit tenat masa tu. Ayah mintak di tidurkan sebab dah tak tahan selalu sangat sakit-sakit. Masa tu jugak doktor kata mungkin ayah dah tak ada harapan sebab banyak organ dalaman yang penting dah rosak.

Aku sempat mintak maaaf dengan ayah masa dia tengah tidur tu, Ayah nampak macam nak bangun tapi tak terbangun sempat ayah dah lemah sangat masa tu. Ayah menghembuskan nafas dia yang terakhir pada 19 Mei 2016 pada pukul 2 petang.

Masa ayah sakit kat kampung dulu, ayah betol-betol teringat kat Fina. Dia rindukan Fina sangat-sangat. Tapi pada masa tu ayah sakit tenat, dia rindu nak main dengan Fina, dengar Fina ketawa. Aku tak dapat balik masa tu. Kesian sangat-sangat kat ayah. Ayah tak dapat jumpa buat kali terakhir cucu kesayangan dia.

Aku tahu yang ayah memang suka kalau dapat cucu lelaki. Lepas perginya ayah, ShaSha selamat lahirkan baby boy pada Jun, masa tu tiga hari ke empat hari puasa. Lepas tu aku pada akhir tahun lepas, tahun 2016 aku lahirkan baby boy juga. Ayah tak sempat tengok cucu lelaki dia. Ayah suka main dengan budak kecik. Dengan Fina pown boleh nampak dia suka melayan Fina.

Aku harap sangat Ya Allah lindungilah ayah aku disana, tempatkan lah dia di kalangan orang-orang yang beriman. Mama orang yang paling sedih sekali, biar pown tak nampak dia nagis sangat tapi dia lah paling rase kehilangan ayah.

Tapi mama seorang yang sangat kuat orangnya. Dia tabah mengharungi semuanya. Mama dah biasa buat perkara sendiri, sebab ayah selalu suruh mama buat jer sendiri. Drive sorang dari JB ke KB pown mama okay jek. Mama is the best mama ever. Ayah is the funny father ever. Sayang ayah dan mama. ALFATIHAH Ayah.


25.5.15

Baby Fina

Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera

Alhamdulillah, syukur ke hadrat illahi dapat lagi aku update blog nie yang telah sekian lama nyer x di update kan hehe. Last sekali hujung thn 2013. Sebab final exam.

Dah lebih setahun x update kan. Sekarang dh ade citer baru pasal diri yang xseberapa nie.

Pada tanggal 29 Disember 2014, aku telah selamat melahirkan seorang anak perempuan yang sgt2 comel. Hehe perasan plk. Tapi mmg comel pown. Mesti korang pelik. Tiba2 aku update kata aku ada anak. Kawin ntah bila. Hehe.

Sebenarnya aku kawin senyap2 jek. Antara famili aku jek sbb nyer aku tgh blaja lagi masa tu. Jadi xnk bagi kecoh lah kan. Hehe.

Alhamdulillah aku bersyukur sgt2 sebab aku selamat lahir kan bayi perempuan seberat 2.75kg. Dah lah aku lahir kan dia ketika musim banjir di kelantan baru2 nie.

Punyalah banyak dugaan aku ketika saat2 sakit nya nak beranak nie. Dahlah aku berada di rumah adik ipar aku. Duduk hampir semua famili ada kat situ. Xsempat nak pergi ke sekolah2. Cepat sgt air banjir nie naik taw.

Tapi nasib baik masa aku nak beranak tu, ketika tu hati pertama air banjir nak surut. Walaupun hari pertama, air tetap kat paras leher. Memang x di sangka sgt2.

Aku melahirkan baby aku 2 minggu awal dari tarikh jangka. Sepatutnya bulan 1. Memamg betol2 xdijangka lah. Tapi mmg nurse pown dab pesan. Kandungan awk dah masuk 9 bulan, jadi bila2 masa saja awk kan beranak.

Aku doa harap2 lahir lepas banjir p baby aku ttp nak keluar masa musim banjor. Memang haru biru di buat nya suami aku. Haha

Kelam kabut cari bot untuk aku. Tapi dalam dekat sejan jugak aku tahan sakit yabg x terperi. Tapi bila di ingat balik. Mmg aku dh xingat mcm mana rase sakit nak bersalin. Dh lupa terus.

Denga  pelbagai rintangan akhir nya aku sampai di hospital pada jam 12 tengah hari. Aku sakit pukul 4 pagi lagi. Disebabkan banjir tu lah aku lambat sampai ke hospital.

Ramai yang tolong aku p aku dah xingat sgt sapa yang tolong aku. Sbb aku tgh kesakitan lagi. P aku mmg bersyukur ramai sgt2 yang tolong aku. Terima kasih semua !

Pada pukul 2.49 petang, aku selamat lahirkan Fina Balqis. Yang sgt sihat dan sgt comel. Alhamdulillah.

Baby Fina 2 bulan
Mama yang jaga aku dan baby Fina
You now almost 5 month old Fina

30.12.13

Final Examination

Assalamualaikum w.b.t
Selamat Sejahtera

Selamat pagi semua. Hari ni 30 Disember 2013 kn, hari dah start first paper final exam aku taw. Hari ni exam kul 2.30 petang hingga 5.30 petang. Nasib baik petang, leh lh study lagi sikit2 pagi nie. (siap update blog lagi haha). Tapi pape pown aku harap sgt2 sem nie aku dapat yang terbaik n lebih baik dari sem yang lepas. Sekarang dah sem ke-7. Tinggal satu sem jer lagi nk abis aku punyer Degree ni. Xsabar rase nyer. 

Xsabar pown, kena score bagi pointer masyuk sekali haha. AMIN ! Semoga termakbul lah. Aku doakan semoga aku n kawan2 aku dapat wat yang terbaik untuk first paper nie dan paper2 yang seterusnyer. Oke lah. Nk g study lepas tu nk tidow hehe. 

Wish me luck my dear friends !

6.12.13

Header Baru Penghujung 2013

Assalamualaikum w.b.t
Selamat Sejahtera

Hai kawan-kawan semua, entry kali nk tunjuk sikit header yang baru siap tadi. Hasil tangan sendiri. Sebelum2 ni pown mmg wat sendiri pown header nyer hehe.

*Header lama saya

*Header baru saya

Korang rase oke x header baru nie. Bagi lh pendapat sikit yer hehe.

4.12.13

Happy Birthday To Me

Assalamualaikum w.b.t
Selamat sejahtera

Apa khabar kawan2 blogger di sini? Dh lama xusha blog orang ini. Kadang rase teringin jgk nk join GA or contest maybe. Kalau ade, jgn lupa tag kn yer. Hari jadi sebenarnyer dh lepas dh pown. 02 Disember yang lalu. Sekarang dah berumur 21 tahun officially. Alhamdulillah kerana Allah panjang kan lagi umur ku ini. setakat ini xde dpt hadiah lagi. Sobs. Tapi tu semua nyer xpenting, yang penting ade ke org ingat kat hari lahir kita ini kan. Siap bagi wish yang membuat kan rase terharu n rindu kat kawan2 sume. 

Teringin nk mkn kek Secret Recipe plk tu, Chocolate Indulgence ! Sori letak gmbr merapu, xcelebrate pown. Sobs.






10.2.13

Legoland & Hello Kitty Land

Assalamualaikum w.b.t

Hai semua, dah lama x meng update blog. Hari ini nk tunjuk gmbr jalan2 kt Johor. Meh tgk sikit.

LEGOLAND

nie akak aku yang dh lama teringin nk dtg sini. akhir nyer tercapai jgk.

masa nie panas terik giler kot !

that is my craziest kazen :)

kazen n me 

*silau

HELLO KITTY LAND

peminat Hello Kitty sila dtg sini, oke

kedai mkn Hello Kitty

so big !

Red Bow Cafe

Comel sgt

Sebenarnyer, Legoland & Hello Kitty Land nie aku belom masuk lagi lh. Haha. Tunggu kuar ngan kawan2 ramai2 baru best sikit. Happening gitu. Legoland cm bese hrga tiket dia tu standard lh. Hello Kitty Land untuk pemegang Mykad RM50 sahaja. Dalam tu nti lagi byk gmbr boleh amik taw. Jadi jgn lupa lh singgah ke sini.

7.7.12

Having fun with my kazen

Assalamualaikum w.b.t n Selamat sejahtera semua

Saja2 nk share gmbr ak n kazen ak g jln2 lepak kt mcd sebelom dia balik semula ke JB tuk training. Dia de game sepanjang mgu sebelom pose nie.

Ah ! Rase sedih sbb xde kwn nk lepak sepanjang dia kt Johor 2. P mujur lh de jgk pak Cik Judin yang nk Teman kn ak nie hehe.

Meh tgk gmbr sikit ...







weeeeee

26.5.12

Trip to SINGAPORE

Assalamualaikum n Selamat Sejahtera

Update blog ari nie, hanya skdr untuk tunjuk gmbr ak n kawan2 ak pada bulan Mac yang lalu kitorg hang out di SINGAPORE. Best sgt2. Dulu ak penah jgk g Singapore ngan famili ak, time 2 umor ak 1thn kot.rase nyer lh. (nti ak tnyer mama ak balik hehehe). 

Meh lh usha2 gmbr kitorg yang xseberapa nie :)

*maju giler negara diorng nie

*bangunan faveret ak nie (hehehe)




*Puteri wtih the Merlion (excited)


*seperti yang tertera di atas 

*Depan Kedai2 Coklat (Suker XD)

*Taman Sentosa

p/s : Yang pakai baju wrna kelabu 2, kawan ak yang suka sgt amik gmbr. Ak just jadi photographer jer. Gmbr ak sendiri pown xde. hahaha.

Hrp dpt pergi lagi dengan lebih ramai org lagi. Masa nie xramai ngat yang join nie. Next time kot, baru ramai nk join. Pergi ngan parents lagi best. Boleh SHOPPING. auwwww ~~~

Thanks for viewing :)

25.4.12

Cuti Seminggu Jek ?

Assalamualaikum w.b.t n Selamat Sejahtera kawan2 semua

Pada minggu yang lalu, iaitu minggu lepas, minggu yang sgt membahagiakan kerana dpt pulang ke kampung halaman. TERAMAT merindui MAMA n KAKAK ku nie. ah ! lepas cuti seminggu 2 dh xde dh cuti yang terdekat lagi.tgl cuti sem jek bulan 6 nti lmbt nyer ! 

P

Nk wat cmner ? Ak reda jer. Tgu lh smpai masa nyer akan tiba nti. Skrg pown masa cepat sgt masa berlalu. Hrp cpt lh hari 2 tiba ! HAHAHA
Ni nk share sikit gmbr ak bersama kakak ku lepak di SECRET RECEPI sebelum ak naik bas bertolak ke Johor mlm 2 .

muka bahagia dpt mkn kek ea 

kek baru nie ! *lupa nama per 

meatball !

2 kali seronok 

best

kenyang dh !

xsbr nk tgu balik rumah nti cuti sem. sebelom nk tgu saat cuti 2 dtg, byk benda kena setel kn. test, final exam n pelbagai lagi keje lain . ah ! rase nk quit blaja jek. baik ak kawin awl, dpt keberkatan jgk . hahaha . nti kawin ak jemput sume org, yeaaa !

3.2.12

Tutti Frutti

Assalamualaikum w.b.t. n selamat sejahtera

Hai, kawan2 sume ! Apa kabar anda hari ini ??? Mesti sihat2 sume kan, alhamdulillah kalau mcm 2 yer. hehehe. hari nie ak boring sgt2 setelah semalam pergi Kota Bharu jumpe kawan2 sepupu a.k.a Meckya yang ak sayangi sekali hehehe. 2 cite smlm punyer. Ak nk cerita benda dh lama lepas nie, p ak nk cerita jgk lh.


Hari 2 ak pergi lh ke TUTTI FRUTTI di cawangan Taman Tengku Anis di Kelantan. 2 kira first time ak pergi TUTTI FRUTTI nie. mmg ak dh lama teringin sgt2 nk pergi try cmner lh rase nyer. kedai 2 agak mhl lh jgk p berbaloi lh sbb nyer mg puas hati sedap nyer taw. auwwww ~~~ rase nyer pergi lagi p tmpt 2 jauh ngan tmpt ak. Mgkin lain kali plk sebelum ak balik Johor, p kt Johor pown dh de dekat ngan kawasan UTM 2 ... hrp2 balik nie dh bukak lh.amin...



best2 !!! 

30.1.12

Miss My Blog

Assalamualaikum w.b.t n Selamat Sejahtera

Hai kawan2 sume ... im really really sorry because lama sgt2 xupdate blog nie almost nk masuk 3 month kn ... dh jadi xde org dtg dh blog nie ish2 sedih2. 

p xpelah sume 2 xpenting kn yang penting keikhlasan kiter menulis dlm blog nie kn kn kn ... dlm masa almost 3 month nie kn mcm2 berlaku kt ak nie

ak de mslh, ak bz ngan assignment, test n FINAL EXAM wei ... and dh mcm2 benda berlaku kt dunia nie dlm msa 3 bulan .. cian sgt2 kot blog ksygn ak nie, BERSAWANG GILER ak tgk . siap ak terpaksa tukar chat box ak sebab shoutmix bos dh expire. xpenah plk ak thu yang benda 2 leh expire ish2..

Cian kt ak hehehe.. skrg still xdpt selesai kn mslh 2 lagi p pape pown ak tgh usaha kn tuk selesai kn nyer. semoga lh ak dpt selesai kn nyer dgn baik. KAWAN2 BLOGGER sume jgn lupa doakan tuk ak yer. THANKS.

pape pown hidup perlu diteruskan jgk kn ... alhamdulillah yang penting ak dh lega ngan FINAL EXAM ak yang sgt teruk 2. dh keluar result dh pown. DAMN ! my result as usual TERUK ! haiiiihhhh =,=' ak dh teruk kena berleter ngan PARENTS ak nie taw . ish2 sedih2

mls dh nk pikir psl 2 sume dh. benda dh nk jadi sem akan dtg akn ak wat yang terbaik punyer lh. sekarang ak dh ade tabiat baru iaitu ak skrg suka tonton citer RUNNING MAN ! best siot citer nie taw. dia sebenarnyer bukan citer jgk. ianyer cm realiti show pelakon n penyanyi KOREA sebenarnyer. yang mmg dh org rancang kn tuk mereka. yang best nyer pelakon n penyanyi nie mmg lawak giler lh.diorg selalu gaduh2 tuk menang dlm permainan yang diorg tandingkn 2.hehehe ..



best sgt rancangan nie taw. sekarang ak de smpai episod 71 jek. tgu kawan2 ak yang lain download kn episod seterusnyer hehehe ... nie pown xabis lagi ak tgk taw.korang pown jgn lupa tgk jgk taw . PEACE (^_^)